زندانی سیاسی آزاد باید گردد + زندانیان سیاسی در ایران

زندانی سیاسی آزاد باید گردد.
Uncategorized

🟣 تداوم بازداشت مریم جلال حسینی در زندان کچویی کرج

به گزارش خبرگزاری هرانا: «مریم جلال حسینی، علی‌رغم گذشت بیش از ۵۹ روز از زمان دستگیری، همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان کچویی کرج به سر می‌برد. همچنین با وجود حال نامناسب جسمی، وی از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

مریم جلال حسینی در تاریخ ۵ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز بعد به زندان کچویی کرج منتقل شد.»

صدور حکم یک سال حبس برای هستی امیری، دانشجوی دانشگاه علامه

به گزارش شورای صنفی دانشجویان کشور: «دو دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی، هستی امیری و ضیا نبوی به یک سال حبس محکوم شدند.
این دو دانشجو پس از حضور در تجمع روز ۱۶اسفند ۱۴۰۱ در اعتراض به مسمومیت‌های گسترده دانش آموزان در سراسر کشور که داخل دانشگاه برگزار شده بود، به دلیل گزارش حراست دانشگاه به نهاد امنیتی، درگیر این پرونده سازی قضایی شدند. مطابق قوانین، مسائل داخلی و (آنچه که تخلفات احتمالی دانشجویان می‌نامند)، می‌بایست در محیط دانشگاه مورد بررسی قرار گیرد و ارجاع به نهاد امنیتی خارج از دانشگاه رفتاری غیرقانونی است که توسط مسئولین دانشگاه علامه طباطبایی انجام شده است.»

صدور احکام سنگین قضایی علیه فعالین صنفی معلمان استان فارس: محکومیت زهرا اسفندیاری به دو سال حبس با پابند الکترونیکی ممنوع‌ الخروجی

به گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران: «زهرا اسفندیاری، معلم و فعال صنفی معلمان استان فارس طی حکم صادره از سوی شعبه ۳۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس به دو سال حبس تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی پابند در محدوده یک هزار متری از محل سکونت، منع فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور به مدت دو سال با ابطال گذرنامه محکوم شد.»

صدور احکام سنگین قضایی علیه فعالین صنفی معلمان استان فارس: محکومیت مژگان باقری به دو سال حبس و ممنوع‌الخروجی

به گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران: «مژگان باقری، معلم و فعال صنفی معلمان استان فارس طی حکم صادره از سوی شعبه ۳۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس به دو سال زندان، منع فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور به مدت دو سال با ابطال گذرنامه محکوم شد.»

یورش ماموران امنیتی به مدرسه و منزل کوکب بداغی

به گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران: «در تاریخ ۳۰ مهرماه، تعدادی از ماموران لباس شخصی همزمان به مدرسه (محل کار) و منزل کوکب بداغی‌پگاه معلم و فعال صنفی شهرستان ایذه، یورش بردند که منجر به ضبط وسائل شخصی و الکترونیکی او شد. به نقل از دانش آموزان دبیرستان کوثر، این معلم و فعال صنفی در ساعت ۱۱ صبح توسط ماموران به سمت منزل هدایت شد و پس از آن
دانش آموزان کلاس وی، توسط یکی از معاونان تفتیش بدنی شدند و آنها را تهدید کردند که از اتفاق پیش آمده صحبتی نکنند».

بازداشت ۱۱ زن بهائی توسط ماموران امنیتی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری هرانا: «ندا بدخش، آرزو سبحانیان، یگانه روح بخش، مژگان شاهرضایی، پرستو حکیم، یگانه آگاهی، بهاره لطفی، شانا شوقی فر، نگین خادمی، پرستو حکیم و ندا عمادی، شهروندان بهائی ساکن اصفهان امروز دوشنبه یکم آبان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند یک شهروند بهائی ساکن اصفهان در تماس با هرانا گفت: “تمامی این افراد در منازل شخصی خود و توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شدند. ماموران ضمن تفتیش منزل آنان، شماری از لوازم شخصی خانواده آنها را نیز ضبط کردند.”

تهدید زهرا سعیدیان‌جو، خواهر دادخواه میلاد سعیدیان‌جو به مرگ

زهرا، خواهر میلاد سعیدیان‌جو از جان‌باختگان قیام ژینا در خیابان توسط چند موتورسوار ناشناس به مرگ تهدید شده است. وی پس از آزادی از زندان از محل کار خود در بیمارستان‌های “کودکان مفید“ و “کیان“ تهران نیز اخراج شد. زهرا سعیدیان‌جو نیز در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

«اعلام ميكنم که من زهرا سعیدیان‌جو خواهر جاوید نام میلاد سعیدیان‌جو، هیچ مشکل جسمی و روانی ندارم، من کاملا سالم و سلامت هستم. قصدخودکشی ندارم. من در تمام سال‌های زندگی‌ام هیچوقت بیماری خاصی نداشتم و عملی هم انجام ندادم و امروز بیشتر از همیشه پر از حس و شور زندگی هستم …»

طرح از مرتضی آذرخیل

دور احکام بدوی نیلوفر حامدی و الهه محمدی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب

به گزارش کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان، به نقل از خبرگزاری میزان: «نیلوفر حامدی با اتهامات «همکاری با دولت متخاصم آمریکا» به تحمل ۷سال حبس، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» ۵سال و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد. درصورت تایید حکم از سوی دادگاه تجدید نظر، ۷ سال از این حکم قابل اجراست.

الهه محمدی با اتهامات «همکاری با دولت متخاصم آمریکا»، به ۶سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵سال و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به یک سال حبس محکوم شد. درصورت تایید حکم از سوی دادگاه تجدید نظر، الهه محمدی ۶سال از این حبس را تحمل خواهد کرد.

به عنوان مجازات تکمیلی هر ۲نفر به مدت دو سال به محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، محکوم شدند.»

@bidarzani

ژن ژیان ئازادی

اعتراضات_سراسری

@bidarzani

Keine Kommentare

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.

@ArtaDavari https://t.me/ArtaDavari/1316
Uncategorized
اعدام قتل عمد و جنایتی سازمانده است: نه می بخشیم، نه فراموش میکنیم

بیانیه اعلام حکم اعدام توماج صالحی اعلام جنگ به مردم ایران و مردم جهان است! بر اساس اظهارات رئیسیان، وکیل توماج صالحی، دادگاه انقلاب اصفهان «با تاکید بر احراز گستردگی افساد » حکم اعدام توماج صالحی را صادر کرده است. به گفته رئیسیان پیشتر همین شعبه دادگاه انقلاب «گستردگی اتهام …

Uncategorized
رهایی زنان رهایی_جامعه

مقاومت زنان ادامه_دارد پوشش اجباری میکشد تروربیولوژیکی فعالین همواره به عنوان سلاحی برای سرکوب، از سوی جمهوری اسلامی بکار گرفته شده و موارد زیادی از این دست طی قیام #ژنژیان_ئازادی منتشر شده که نشان می‌دهد تا چه حد این رژیم به روش‌های فاشیستی برای سرکوب مخالفان و معترضان متوسل شده …

Uncategorized
جمهوری_اعدام در سال گذشته با بیشترین اعدام، رکورد ۸ سال اخیر را رقم زد و شورای حقوق بشر رژیم را برای هفتادمین بار محکوم کرد.

بابک علی پور، متهم سیاسی، علیرغم گذشت ۱۰۹ روز از زمان بازداشت، هنوز در بند ۲۰۹ زندان اوین و در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برد: به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای علی پور درتاریخ یکم دی م ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. تاکنون …

%d Bloggern gefällt das: