زندانی سیاسی آزاد باید گردد

Uncategorized

بازداشت میترا قاسمی در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند

میترا قاسمی، ساکن تهران، در مراسم هفته گذشته خاکسپاری آرمیتا گرواند توسط نیروهای امنیتی بازداشت و کماکان در بلاتکلیفی به سر می‌برد. به گفته یک منبع مطلع به خبرگزاری هه‌نگاو: «میترا قاسمی پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی در بهشت زهرا تهران، به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود و همچنان در این زندان است. وی در هفت روز گذشته تنها دو تماس تلفنی داشته و مسئولان برای آزادی موقت او کارشکنی می‌ کنند.» روز یکشنبه ۷ آبان‌ماه، ۱۷ نفر در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند بازداشت شدند که به دو زندان اوین و قرچک منتقل شدند

@bidarzani

تشکیل پرونده جدید و صدور کیفرخواست برای محمد_حبیبی

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران، برای پرونده‌ای جدید به دادگاه فراخوانده شد.این فعال صنفی در تاریخ ۲۰ دیماه در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار با اتهام اجتماع و تبانی محاکمه خواهد شد.

این پرونده مربوط به بازداشت این فعال صنفی در تاریخ ۱۶ فروردین سال جاری است و مصادیق درج شده در پرونده مربوط به تجمعات معلمان در اعتراض به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان مدارس دخترانه در تاریخ ۱۶ اسفندماه سال ۱۴۰۱ است.

محمد حبیبی، یکم خرداد ماه بعد از ۴۵ روز با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از بازداشتگاه ۲۰۹ ازاد شد. این فعال صنفی در طی سال‌های گذشته، در اسفندماه ۹۶ ، اردیبهشت ۹۷ و فروردین ۱۴۰۱ نیز بخاطر فعالیت‌های صنفی بازداشت شده و این سومین بار است که در طی این سالها به دادگاه فراخوانده می‌شود.

عادی سازی خیابان

خیابان ازآن_ماست

ما خاموش شدنی_نیستیم
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

تأیید حکم ۷ سال و نیم حبس سکینه پروانه در دادگاه تجدیدنظر

به گزاش شبکه حقوق بشر کردستان «حکم ۷ سال و نیم حبس تعزیری سکینه پروانه، زندانی سیاسی کُرد از سوی شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی تایید شد. این زندانی سیاسی از زمان بازداشت و در پروسه دادرسی از حق داشتن وکیل محروم بوده است.» سکینه پروانه در تاریخ نهم آبان، به اداره اجرای احکام زندان مشهد احضار و تایید حکم ۷ سال و نیم حبس از سوی شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان رضوی به وی ابلاغ شده است.

ژن ژیان ئازادی

اعتراضات_سراسری

@bidarzani

بازداشت مجدد نیلوفر میرزایی، فعال دانشجویی، در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند به گزارش کمیته پیگیری وضعیت بازداشت ‌شدگان: «نیلوفر میرزایی، فعال دانشجویی و دانشجوی گرافیک دانشگاه الزهرا که برای حضور در مراسم تشییع پیکر آرمیتا گراوند در بهشت زهرا حاضر شده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به‌همراه دیگر بازداشت‌شدگان به زندان قرچک منتقل شده است.او پیش‌تر نیز در خلال قیام ژینا در آبان‌ماه ۱۴۰۱ مقابل درب خوابگاه توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شد  و حدودِ ۳ ماه را در زندان قرچک سپری کرده بود.

نیلوفر میرزایی پس از آزادی با حکم انضباطی‌ای مواجه شد که جلسه آن به صورت غیابی برگزار شده بود. در این حکم که دو ترم تعلیق برای نیلوفر در پی داشت، او با اتهام‌هایی مانند هواداری یا تبلیغ به نفع گروهک‌ها یا مکاتب الحادی، عضویت در گروهک‌های محارب، مفسد، ملحد یا فرقه‌‌های انحرافی، توهین به مقدسات، ایجاد و شرکت در بلوا و آشوب و عدم رعایت شئون دانشگاه مواجه شد.

یک منبع آگاه با تأیید اینکه نیلوفر میرزایی سه روز است که به محل کار خود مراجعه نکرده و خبری از او نیست، بازداشت او در جریان مراسم تشییع پیکر آرمیتا گراوند را تأیید کرده و از انتقال او به زندان قرچک خبر داد.

ویدیوهای منتشرشده از مراسم تشییع پیکر آرمیتا گراوند در بهشت زهرا نشان می‌دهند که خاکسپاری او تحت تدابیر شدید امنیتی و با حضور پرشمار نیروهای امنیتی برگزار شده است. نیلوفر میرزایی به تازگی حکم تبعید خود به دانشگاه یزد را دریافت کرده بود.»

عکس از صدرا عبدالهی

جلوگیری از اعزام نرگس محمدی به بیمارستان، به دلیل امتناع او از رعایت حجاب اجباری

به نقل از حساب اینستاگرام عالیه مطلب‌زاده، فعال حقوق زنان: «‏متاسفانه حال نرگس محمدی⁩ خوب نیست، ر‌گ‌های قلبش گرفته و باید مجددا آنژیو بشه اما با اعزامش موافقت نمی‌کنن چون نرگس حاضر به سر کردن روسری نیست. امروز رییس بهداشت و درمان اداره کل سازمان زندان‌های تهران با پزشک متخصص و معاون سلامت زندان به بند آمدند. نرگس و تعدادی از بچه‌ها در اعتراض به ممانعت از اعزام او ز دیروز درکوریدور دفتر و حیاط منتهی به دفتر تحصن کردن.» در تاریخ ۸ آبان ماه ۱۴۰۲ نرگس محمدی برای دومین بار از ۱۳ شهریور برای اعزام به بیمارستان و انجام سی تی اسکن ریه و اکو قلب به دفتر بند زنان فراخوانده شده و به دلیل سر نکردن روسری، اجازه خروج از زندان به او داده نشده است.

@bidarzani

Keine Kommentare

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.

@ArtaDavari https://t.me/ArtaDavari/1316
Uncategorized
اعدام قتل عمد و جنایتی سازمانده است: نه می بخشیم، نه فراموش میکنیم

بیانیه اعلام حکم اعدام توماج صالحی اعلام جنگ به مردم ایران و مردم جهان است! بر اساس اظهارات رئیسیان، وکیل توماج صالحی، دادگاه انقلاب اصفهان «با تاکید بر احراز گستردگی افساد » حکم اعدام توماج صالحی را صادر کرده است. به گفته رئیسیان پیشتر همین شعبه دادگاه انقلاب «گستردگی اتهام …

Uncategorized
رهایی زنان رهایی_جامعه

مقاومت زنان ادامه_دارد پوشش اجباری میکشد تروربیولوژیکی فعالین همواره به عنوان سلاحی برای سرکوب، از سوی جمهوری اسلامی بکار گرفته شده و موارد زیادی از این دست طی قیام #ژنژیان_ئازادی منتشر شده که نشان می‌دهد تا چه حد این رژیم به روش‌های فاشیستی برای سرکوب مخالفان و معترضان متوسل شده …

Uncategorized
جمهوری_اعدام در سال گذشته با بیشترین اعدام، رکورد ۸ سال اخیر را رقم زد و شورای حقوق بشر رژیم را برای هفتادمین بار محکوم کرد.

بابک علی پور، متهم سیاسی، علیرغم گذشت ۱۰۹ روز از زمان بازداشت، هنوز در بند ۲۰۹ زندان اوین و در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برد: به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای علی پور درتاریخ یکم دی م ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. تاکنون …

%d Bloggern gefällt das: