وبینار کارگران و انقلاب در شرایط کنونی با شرکت محمد صفوی، مجید تمجیدی

کارگران و انقلاب در شرایط کنونی با شرکت محمد صفوی، مجید تمجیدی، گرداننده همایون ایوانی
رسانه تصویری

کارگران و انقلاب در شرایط کنونی
با شرکت محمد صفوی، مجید تمجیدی، گرداننده همایون ایوانی
بخش یک: ارزیابی از خیزش کنونی و نقش کارگران


در بخش اول این وبینار به چند پرسش مرکزی پرداخته می شود:ـ

ارزیابی شما از خیزش زن، زندگی، آزادی چیست؟ این خیزش از چه ظرفیت‌هایی برخوردار است و طبقه کارگر چه نوع سیاستی را می تواند داشته باشد؟
ـ مبارزات کارگران با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب ۵۷ امروز کجا ایستاده است؟

Keine Kommentare

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.

رسانه تصویری
گلزار خاوران جمعه 25 اسفند 1402 این درب بسته نخواهد ماند

بهارتابستانپائیززمستان!همیشه گلزار می‌ماندخاوران! …. و برای خاورانی ها، که نخستین “ نه “ بزرگ را بر زبان جاری کردند و بدعت “ نه گفتن “ گذاشتند. درهای خاوران همچنان به روی خانواده ها بسته است امروز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ جمعی از خانواده های دادخواه زندانیان سیاسی اعدام شده در …

بمناسبت هشتم مارچ روز جهانی ی زن. کاری از رفیق بهروز وثوقی
رسانه تصویری

نگار احمدی، خواهر زنده‌ یاد محمود احمدی، روز گذشته خودش را به هیئت همراهان جنایتکار ابراهیم رئیسی در ایذه رساند و بار دیگر خواهان دریافت نشانی مزار برادر جانباخته خود شد. این خواهر دادخواه خطاب به همراهان رئیسی می‌گوید که همه به دنبال دو یا سه میلیون پول آمده‌اند، من …

Brian Stauffer for Human Rights Watch
تاریخ معاصر
دادخواهی رهایی‌بخش و زندان‌های شاهنشاهی / همایون ایوانی

تلاش‌ها برای پاسخ به درازدستی‌ها، پرخاشگری‌ها و چنگ‌و‌دندان نشان دادن‌های ساواکی‌ها و شاه‌اللهی‌ها، بخت‌ها و کرانه‌های نوینی را در دوره‌ی کنونی به جنبش دادخواهی ارزانی داشته است. این، اما، فقط یک امکان پیشرفت و گسترش جنبش دادخواهی است که با شکیبایی و پیگیریِ همیشگی می‌تواند آرام‌آرام به بار بنشیند. همکاری در جنبش فرانسلی دادخواهی از حکومت پیشین تا تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی، زمینه‌ای واقعی برای فایق آمدن بر گسست تجربی نسل‌های مختلف سرکوب‌شدگان و ستم‌دیدگان را فراهم می‌آورد. «درد مشترک»، لاجرم منتهی به همدلی و اهداف مشترک نمی‌شود، باید برای دست‌یابی به اهداف مشترک، آگاهانه وارد تبادل‌نظر و گفتگو با یکدیگر شد. مطمئناً سال‌ها نداشتن گفتگوی کافی، روشن و سیستماتیک در میان مبارزین و کنشگران، موجبی برای پیش‌داوری‌ها و انگاشته‌های کلیشه‌ای برخی از افراد و یا جمع‌ها خواهد بود.

%d Bloggern gefällt das: