رسانه آلترناتیو

آمار بالای قتل زنان در سال ۲۰۲۲، بی‌سابقه در ۲۰ سال گذشته!

سازمان ملل  گزارش داده است که در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۸۹ هزار زن و دختر در سراسر جهان به قتل عمد رسیده‌اند. گزارش می‌گوید این آمار  بالاترین رقم در ۲۰ سال گذشته است.

بیش از نیمی از این قتل‌ها، یعنی حدود ۵۵ درصد، توسط اعضای خانواده یا شریک زندگی انجام شده است. گزارش می‌گوید به طور متوسط   روزانه ۱۳۳ زن و دختر توسط یکی از نزدیکان خود کشته می‌شوند.

داده‌ها الگوی روشنی را نشان می‌دهد؛ بیشتر قتل‌هادر سراسر جهان به دست مردان و پسران انجام می شود (۸۰ درصد در سال ۲۰۲۲) و زنان و دختران به طرز قابل توجهی مورد خشونت خانگی قرار می‌گیرند. تقریبا ۵۵ درصد از زنان به قتل رسیده، قربانیان قتل خانگی و ۶۶ درصد قربانیان قتل شریک جنسی می‌شوند.

داده‌های این گزارش از کشورهای عضو سازمان ملل و  در بیشتر موارد بر أساس گزارش دادگاه‌های کشورهای عضو و در برخی موارد از مراکز درمانی این کشورهاست. 

این آمار فجیع تنها بخش کوچکی از قتل هایی است که جرم انگاری می شوند و موضوع‌شان به دادگاه ها راه پیدا می کند.

نه به خشونت علیه زنان

خشونت سیستماتیک بر_زنان

کلکتیو۹۸: ویژه #۲۵نوامبر
(این ویدیو دو سال پیش تهیه و منتشر شده که بازنشر آن خالی از لطف نیست)
«نان کار آزادی» «سیستم زن ستیز = زن کشی سیستماتیک»
«بدن من مال من! نه به بارداری اجباری!»
«ژنان هیوای دواڕۆژن»
نه به خشونت برزنان نه به مردسالاری_پدرسالاری
رهایی زن رهایی_جامعه ژینا_امینی
ژن ژیان ئازادی زن زندگی آزادی جنین زند آجوئی
این ویدئو را ببینید با ترانه‌‌ای از «خانگل مصرزاده

حتی از مردی که زنی را به قصد کشت زده است نمی پرسند که از زنان متنفر است یا نه؟ ▪️اما زنانی که ضد خشونت علیه زنان فعالیت می کنند مدام با سوال اینکه چرا از مردان نفرت دارند رو به رو می شوند! باورکردنی نیست! كاتارينا_ونستام

به خشونت علیه زنان را پایان دهید

Keine Kommentare

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.

اخبار زندان
گزارش مبارزه برای آزادی ـ ۷۱‏‏۲۲ فرورین ۱۴۰۳ – ۱۰ آوریل ‌۲۰۲۴‏

گزارش مبارزه برای آزادی ـ ۷۱‏ ‏۲۲ فرورین ۱۴۰۳ – ۱۰ آوریل ‌۲۰۲۴‏ در این شماره:‏ برخی از جنایت‌های اخیر آمار حداقلی جنایت‌های رژیم از شهریور ۱۴۰۱ تاکنون کشته‌های راه آزادی ‏ زندانیان سیاسی و معترضان در خطر محکومیت به اعدام عدام‌ها: نقض حق زندگی دستگیری‌ها ‏ زندانیان سیاسی: ناپدیدشده‌گان …

Uncategorized
جمهوری_اعدام در سال گذشته با بیشترین اعدام، رکورد ۸ سال اخیر را رقم زد و شورای حقوق بشر رژیم را برای هفتادمین بار محکوم کرد.

بابک علی پور، متهم سیاسی، علیرغم گذشت ۱۰۹ روز از زمان بازداشت، هنوز در بند ۲۰۹ زندان اوین و در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برد: به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای علی پور درتاریخ یکم دی م ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. تاکنون …

رسانه آلترناتیو
زندانی سیاسی آزاد باید گردد: سرنگون باد رژیم اسلامی

مهناز خزایی ،زندانی سیاسی درگذشت🥀مهناز خزایی سوم شهریور ۱۴۰۲ «به‌علت انتشار پست اعتراضی در اینستاگرام» به «شعبه هفت دادگاه انقلاب تهران» احضار شده و در زمان دستگیری به بیماری سرطان و ام اس مبتلا بوده و با وجود شکستگی سر در زمان دستگیری به‌جای بیمارستان، به زندان اوین منتقل شده …

%d Bloggern gefällt das: