Blog
لوگوی ایندی مدیا در آلمان، در سطح بین المللی تفاوتهایی در لوگو وجود دارد
رسانه آلترناتیو

رسانه‌ی آلترناتیو در دهه‌ی سوم قرن بیست‌ویکم / همایون ایوانی

نسخه‌ی پی دی اف:ـ  Homayoun Iwani – Alternative Media دگرگونی، جابه‌جایی و چرخش‌های رسانه‌ای در گذر زمان، موضوعی مهم و جدی برای علوم ارتباطات و رسانه‌ها، به‌ویژه برای رسانه‌های مستقل و آلترناتیو است. با رشد و گسترش شتابانِ رسانه‌های دیجیتالی، رسانه‌های یادشده به درک و بازتعریفِ  نقش پیچیده‌ترشان در دهه‌ی …

Read More
سیاهکل، روزنامه اطلاعات
شعر و سرود

بزِ کوهی، سعید یوسف – زندان قزلحصار، ۱۳۵۲

بزِ کوهی دینگ، دادنگ…   چه غوغاست، چه زنگ؟ می جهد چالاک از صخره به سنگ بزِ کوهی، بزِ پیشاهنگ با جهش هاش که نقبی زده از پست به عالی، به جلو با جهش هاش که از کهنه به نو با جهش ها که ز دیروز به امروز پلی می زند …

Read More
ـ 3 سومین و کامل ترین آرم سازمان چریکهای فدایی خلق ایران
گفتگوهای زندان

یادداشت‌هایی درباره سیاهکلی‌ها، ویرایش دوم، بهمن ۱۳۹۹

یادداشت‌هایی درباره سیاهکلی‌ها  محمود خلیلی همایون ایوانی ویرایش دوم: نوزدهم بهمن ۱۳۹۹ توضیحاتی پیرامون ـ • بخش نخست: پیشینه تاریخی ـ • بخش دوم: آرم، سرود و نشریات سازمان چریکهای فدایی خلق ایران ـ • ضمایم:ـ ـ چهار حرف، سعید سلطانپور ـ تاریخچه کوتاه گروههای تشکیل دهنده سازمان، حمید اشرف …

Read More
Geschichte, Struktur und Politik der Guerillaorganisation Volksfedayin Irans.
گفتگوهای زندان

گفتگوهای زندان منتشر کرد: تاریخچه، ساختار و سیاست سازمان چریکهای فدایی خلق ایران، نوشته هوشنگ (کریم) دیناروند

گفتگوهای زندان منتشر کرد تاریخچه، ساختار و سیاست سازمان چریکهای فدایی خلق ایران، نوشته هوشنگ (کریم) دیناروند   به مناسبت پنجاهمین سالگرد رستاخیز سیاهکل و معرفی بخشی از فعالیت‌های جنبش کمونیستی ایران و سازمان چریکهای فدایی خلق ایران به خوانندگان آلمانی زبان، انتشارات گفتگوهای زندان پژوهش و پایان نامه دانشگاهی …

Read More
نان، کار، آزادی
ایران

ـ #چرا_انقلاب_شد : دریغ گذشته یا امیدواری‌های آینده؟، همایون ایوانی

یادداشت های شتابزده درباره یک پرسش: #چرا_انقلاب_شد – ۱ دریغ گذشته یا امیدواری‌های آینده؟ زان یار دلنوازم شکریست با شکایت گر نکته دان عشقی بشنو تو این حکایت این روزها بیشتر حکایاتی از دوره انقلابی ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ در رسانه‌های حاکم می‌بینیم و یا می‌شنویم که کلیشه‌های رایج „گذشته زیبا …

Read More
بند، اثری از سودابه اردوان
زندان در ایران

مقاومت زندگی است: گفتگوی تلویزیون برابری، علی دماوندی با سودابه اردوان، مژده ارسی و همایون ایوانی درباره بیانیه زندانیان سیاسی درباره تحرکات جدید توابین و جمهوری اسلامی

چندی پیش، جمعی از زندانیان سیاسی چپ، سوسیالیست و کمونیست با انتشار اطلاعیه ای „تحت عنوان: مقاومت زندگی است! از این سنگرها گذر نخواهید کرد!“ تحرکات جدید توابین و جمهوری اسلامی را اقدامی خطرناک ارزیابی کردند و در این زمینه به مردم و فعالین داخل و خارج از کشور هشدار …

Read More
سعید یوسف
شعر و سرود

سعید یوسف: شاعری از سرآمدان روزگار ما، رضا قنادان

رضا قنادان Reza Ghanadan، دانش‌آموختۀ دکتری زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه لنکستر انگلستان، پیش از انقلاب استادیار دانشگاه فردوسی مشهد، مدیرکل روابط فرهنگی و بین‌المللی آن دانشگاه بود. پس از انقلاب در دانشگاه‌های جورج‌تاون، واشنگتن و نیز کالج نُووا به تدریس مشغول بود. او که مسئولیت یکی از برنامه‌های انگلیسی آموزش …

Read More
آزادی جامعه، آزادی زنان است
مقاله

نگاهی به وجوه مختلف سرکوب جنسیتی، مژده ارسی

مقدمه برای خواندن نسخه پی دی اف به لینک زیر مراجعه کنید http://dialogt.de/wp-content/uploads/2015/11/gewalt-berlin-2.pdf در 25 نوامبر 1960 سه خواهر Mirabel از جانب سازمان امنیت- نظامی جمهوری دمینیک (ِDominikanische Republik) به شکل وحشیانه ای بعد از ماه ها شکنجه کشته شدند. چرا که آن‌ها در مقابل دیکتاتوری وقت مبارزه کردند. در …

Read More
سعید یوسف (راست) و نسیم خاکسار (چپ)، لیدن هلند، 2015.
مقاله

سعید یوسف: شاعری همیشه در راه، نسیم خاکسار

نسیم خاکسار <Nasim Khaksar < n.khaksar@yahoo.com در دانشسرای تربیت معلم اصفهان و همدان تحصیل کرده است. تا اولین بازداشتش در 1346، در روستاهای آبادان و بویر احمدی آموزگار بود. فعالیت‌های ادبی‌اش را در داستان‌نویسی از سال 1344 آغاز کرد. پس از انقلاب، مجبور به ترک وطن شد و در هلند اقامت …

Read More
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
زندان در ایران
1

مقاومت زندگی است! از این سنگرها گذر نخواهید کرد!، بیانیه زندانیان سیاسی درباره تحرکات جدید توابین و جمهوری اسلامی

ـ“هنگامی که مدام به شما دروغ می‌گویند، نتیجه این نیست که شما این دروغ‌ها را باور می‌کنید؛ بلکه این است که دیگر هیچ‌کس به هیچ‌چیز باور ندارد. مردمی که دیگر نتوانند چیزی را باور کنند، نمی‌توانند نظری هم داشته باشند. نه تنها از توانایی اقدام به کاری محرومند، بلکه از …

Read More