اعدام قتل عمد و جنایتی سازمانده است: نه می بخشیم، نه فراموش میکنیم

@ArtaDavari https://t.me/ArtaDavari/1316
Uncategorized
صدای توماج_صالحی باشیم، چون او صدای ما بود
شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی در اصفهان، برای توماج صالحی، هنرمند محبوب و زندانی، حکم اعدام را صادر کرد.
دیروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ١۴٠٣، شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب اسلامی در اصفهان، برای توماج صالحی، هنرمند زندانی، حکم اعدام را صادر کرد. وکیل توماج صالحی، امیر رئیسیان، این حکم را دارای تعارض‌های حقوقی عیان خوانده و اعلام کرده است که قصد اعتراض دارند. همچنین، دادگاه درخواست تخفیف مجازات با توجه به جوانی توماج را نیز بررسی خواهد کرد.  یان و زندگی مستقل و مدرن با افقی سوسیالیستی حق بنیادین مردم کردستان است.
زTelegram: t.me/Chapikurdistani Inistagram: @chapikurdistani1 

بیانیه اعلام حکم اعدام توماج صالحی اعلام جنگ به مردم ایران و مردم جهان است!

بر اساس اظهارات رئیسیان، وکیل توماج صالحی، دادگاه انقلاب اصفهان «با تاکید بر احراز گستردگی افساد » حکم اعدام توماج صالحی را صادر کرده است. به گفته رئیسیان پیشتر همین شعبه دادگاه انقلاب «گستردگی اتهام افساد فی الارض را احراز نکرده بود.»

توماج صالحی یکی از برجسته‌ترین رپرهای معترض ایرانی است و اولین بار در شهریور ماه ۱۴۰۰ پس از خواندن آهنگ «سوراخ موش بخر» بازداشت شد. در آبان ماه سال ۱۴۰۱ و همزمان با اعتراضات سراسری در ایران و پس از نزدیک به دو ماه زندگی در اختفا، او در خانه‌ای در روستای گردبیشه استان چهارمحال و بختیاری بازداشت شد
توماج صالحی، ۹ آذر ۱۴۰۲،‌ کمتر از دوهفته پس از آزادی از زندان، مجددا در شهر بابل با ضرب و شتم بازداشت شد.

اعلام حکم اعدام برای توماج صالحی، اعلام جنگ به مردم ایران و مردم جهان است.
اعدام قتل عمد دولتی است. صدور حکم اعدام برای توماج صالحی استیصال کامل جمهوری اسلامی کودک کش را در مقابل اعتراضات هر روزه زنان و مردان در ایران و سراسر جهان و اعتراضات بین المللی با صدور تحریمها و شکایت علیه جمهوری اسلامی نشان میدهد. سیاست سرکوب، شکنجه، ترور و اعدام از سیاستهای سیتماتیک جمهوری اسلامی است. مردم در ایران در ادامه انقلاب «زن، زندگی، آزادی» دست از اعتراض برنداشته اند. جهان، دولتهای اروپایی و مراجع بین المللی با اعتراض، اتخاذ سیاستهای هر چه بیشتر جهت منزوی کردن جمهوری اسلامی و شکایت علیه جمهوری اسلامی، تنها میتوانند از مردم در ایران وجامعه ایرانی در جهان حمایت کنند.
کمیته آزادی زندانیان سیاسی از فردا یک هفته اعتراضی برای نجات جان توماج اعلام میکند و از تمام مردم در سراسر جهان، اتحادیه ها، سازمانها و نهادهای مدنی_ سیاسی و بین المللی میخواهد طی این یک هفته با برگزاری تجمعات اعتراضی، نوشتن نامه های رسمی و دیدار با افراد سیاسی شناخته شده علیه حکم اعدام توماج صالحی، اقدام نمایند.

کمیته آزادی زندانیان سیاسی در ایران۵ اردیبهشت ۱۴٠۳ 24 آپریل ۲٠۲۴

نامت و آزادیت را فریاد می کنیم، همانگونه که از ما گفتی و خواندی! «معلم» کاری به یاد ماندنی از توماج_صالحی
«افسون» کاری از توماج صالحی
‏«رفیقمو گرفت، عشقمو گرفت، کشورمو کور کرد این طلسم»
‏توماج در تولید اثر هنری یکی از پیشروترین‌های نسل خودش است. او صدای زن زندگی آزادی است.
@zan_jصدای ما صدای فرودستان صدای قیام خاموش شدنی نیست ‏ ‏⁧
مهدی یراحی، در واکنش به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی نوشت «خبر حکم اعدام ‎توماج_صالحی از فرط بی‌بنیادی به کمدی سیاه می‌ماند. برادرم را بدون قیدوشرط آزاد کنید که دود این آتش چشمان‌تان را خواهد سوزاند.»
پس از اعلام خبر صدور حکم اعدام برای توماج صالحی، «در محلات مختلف تهران و کرج، مردم، با شعارهایی، اعتراض خود را نشان دادند.»نوشتن نام توماج روی برخی دیوارها و همچنین پخش آهنگ‌های توماج در برخی از محلات تهران از دیگر شیوه‌های اعتراضی بوده که به گفته این روزنامه‌نگار عصر چهارشنبه گزارش شده است. اوهمچنین ویدیویی را در حساب خود منتشر کرده که یکی از ترانه‌های توماج در یک محله تهران شنیده می‌شود. وکیل توماج صالحی گفته است که دادگاه انقلاب، این خواننده معترض را به اتهام فساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرده است. صدور این حکم برای این خواننده جوان واکنش‌های گسترده‌ای بدنبال داشته است.
او صدای ما بود؛ ما هم صدای او باشیم، جانش در خطر است».
شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی در اصفهان، برای #توماج_صالحی، هنرمند زندانی، حکم اعدام را صادر کرد.
امروز چهارشنبه چهار اردیبهشت ماه ١۴٠٣، شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب اسلامی در اصفهان، برای توماج صالحی، هنرمند زندانی، حکم اعدام را صادر کرد. وکیل توماج صالحی، امیر رئیسیان، این حکم را دارای تعارض‌های حقوقی عیان خوانده و اعلام کرده است که قصد اعتراض دارند. همچنین، دادگاه درخواست تخفیف مجازات با توجه به جوانی توماج را نیز بررسی خواهد کرد.


Keine Kommentare

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.

Uncategorized
گزارش مبارزه برای آزادی ـ ۷۲‏‏۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ – ۲۴ آوریل ‌۲۰۲۴‏در ا

گزارش مبارزه برای آزادی ـ ۷۲‏ ‏۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ – ۲۴ آوریل ‌۲۰۲۴‏ در این شماره:‏ برخی از جنایت‌های اخیر آمار حداقلی جنایت‌های رژیم از شهریور ۱۴۰۱ تاکنون کشته‌های راه آزادی ‏ زندانیان سیاسی و معترضان در خطر محکومیت به اعدام اعدام‌ها: نقض حق زندگی دستگیری‌ها ‏ زندانیان سیاسی: ناپدیدشده‌گان …

Uncategorized
اول ماه می، روز جهانی کاگر، بر تمامی ی زحمتکشان و مبارزان راه آزادی و برابری گرامی باد

برخلافِ آن‌ها که به خواندنِ آیه‌های یأس عادت کرده‌اند، مقاومت در برابر اشکال متعدد ستم در جای‌جای جهان جریان دارد: از مقاومت در برابرتعرض مستمرِ سرمایه‌ داری به مسکن، بهداشت و درمان و آموزش تا مبارزه با مردسالاری، از ایستادگی در برابر استبداد، ارتجاع، امپریالیسم و فاشیسم تا مبازره‌ی زنده …

%d Bloggern gefällt das: