بیانیه انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه در حمایت از اعتراضات مردم شهرها نسبت به گرانی، فقر و

سعید سلطانپور این شعار اواخر سال ۱۳۵۹ نوشت که اکنون نیز به روز است
اطلاعیه

مردم به تنگ آمده از فقر و نداری، گرانی و بیکاری در اکثر شهرهای ایران و دربعدی سراسری به حمایت از مردم شهرهای خراسان که در اعتراض به گرانی سرسام آور و فقر و بیکاری به خیابانها آمده بودند، دست به اعتراض و تظاهرات زده و خواهان تحقق مطالبات خود هستند.

تظاهراتهای توده ای این روزهای مردم، از کارگران گرفته تا معلمان، بیکاران ( بخصوص جوانان بیکار)، مزدبگیران کم درآمد و زحمتکشان محروم جامعه، زبانه های فوران آتشفشان خشم مردمی است که 39 سال است هر گونه خواست معیشتی و آزادیخواهیش با گلوله، زندان و شکنجه و اعدام مواجه شده است.

خشم  انباشته شده عمومی از حذف یارانه کالاهای اساسی مردم، از به فلاکت کشاندن مردم در قبال دزدی ها، غارت ها و اختلاس های هزاران میلیارد تومانی باندهای در قدرت، از بازداشت و زندانی کردن کارگران و معلمان و فعالین و رهبران آنها، از کشتار و شلاق زدن کارگران خواهان کار خاتون آباد، شهروئی بهبهان و آق دره، از کشتن و ضرب و شتم وحشیانه دستفروشان و کولبران مرزی و دیگر ستم ها و سرکوبگری ها علیه هر گونه حق طلبی ای، امروز از اعماق جامعه بیرون زده و دیگر فرو نخواهد خفت.

امروز مردم حق دارند به گرانی، بیکاری و فقر گسترده ای که صاحبان قدرت بر آنها تحمیل نموده تا مقاصد بی ربط به زندگی نزدیک به 80 میلیون انسان را پیش گیرد، به خیابان بیایند و تظاهرات کنند. مردم حق دارند به حذف یارانه ها و افزایش چندین برابر گرانی مایحتاج زندگی اعتراض کنند و بخصوص کارگران، معلمان و مزدبگیران محروم حق دارند به حقوق چهار برابر زیر خط فقر اعتراض کنند و باز هم مردم حق دارند به حذف 30 میلیون یارانه بگیر و افزایش قیمت بنزین به لیتری 1500 تومان و از بریدن بودجه های عمرانی، اشتغالزائی، بهداشتی و درمانی و آموزشی و تحصیلی در لایحه بودجه سال 97 و سر ریز نمودن آن به پروژه های دیگر که با زندگی این مردم بیگانه است معترض باشند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه از اعتراضات مردم شهرها حمایت می کند و خواهان تحقق فوری خواست های زیر که خواست مردم است، می باشد:

1-    ممنوعیت هر گونه برخورد خشن و سرکوبگرانه نیروهای، امنیتی، انتظامی و نظامی علیه معترضین در شهرها.

2-    آزادی بی قید و شرط همه بازداشت شدگان اعتراضات جاری.

3-    آزادی زندانیان سیاسی.

4-    تخصیص یارانه کافی به تمام کالاهای اساسی به طوری که قیمت کالاها را تا حدی پایین بیاورد که عموم مردم به راحتی توان خرید آنها را داشته باشند.

5-    افزایش حداقل حقوق به میزان بیشتر از حد خط فقر (بیشتر از 4 میلیون تومان).

6-    پرداخت بیمه بیکاری معادل حداقل حقوق به همه بیکاران اعم از زن (حتی زنان خانه دار) و مرد.

7-    رایگان شدن تحصیل در همه مقاطع تحصیلی.

8-    رایگان شدن درمان و خدمات پزشکی و بهداشتی.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه    9/10/1396

Keine Kommentare

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.

Uncategorized
یاد یاران: دکتر پارسابناب،رفیق بابایانی ومحمد سلطانی (ایوب مدائن) گرامی باد

با کمال تاسف در گذشت دکتر یونس پارسا بناب را به اطلاعتان میرسانیمیونس پارسا بناب روز سه شنبه 19 دسامبر 2023 مطابق با 28 آذر 1402 در سن 86 سالگی در بیمارستان سیبلی واشنگتن چشم از جهان فرو بست.مراسم یادبودی به این مناسبت برگزار خواهد گردید که جزییات آن بعدا …

رادیو دادخواهی: پخش زنده
اطلاعیه
رادیو دادخواهی: پخش زنده – جمعه ۸ سپتامبر ۲۰۲۳

رادیو دادخواهی: پخش زنده جمعه ۸ سپتامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۱ و سی دقیقه به وقت ایران و یا ۲۰ به وقت اروپای مرکزی دومین پخش زنده رادیو دادخواهی، در روز جمعه ۸ سپتامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۱ و سی دقیقه به وقت ایران و یا ۲۰ به وقت اروپای مرکزی اجرا …

نهمین گردهمایی سراسری در باره کشتار زندانیان سیاسی در ایران
آلمان
خیزش انقلابی ژن، ژیان، ئازادی و دادخواهی رهایی بخش: نحوه ثبت نام و اسامی سخنگویان نهمین گردهمایی سراسری در باره کشتار زندانیان سیاسی در ایران ، ۲۹ سپتامبر تا ۱ اکتبر ۲۰۲۳ برلین- آلمان

نهمین گردهمایی سراسری در باره کشتار زندانیان سیاسی در ایران با موضوع اصلی „خیزش انقلابی ژن، ژیان، ئازادی و دادخواهی رهایی بخش“ از ۲۹ سپتامبر تا ۱ اکتبر در برلین برگزار خواهد شد.
کمیته برگزاری همچنین برای ارتباط بهتر با رسانه‌ها فهرست سخنگویان نهمین گردهمایی سراسری در باره کشتار زندانیان سیاسی در ایران را به شرح زیر اعلام می‌کند:ـ
آلمان
برلین: پژاره حیدری، سعید حبیبی، مژده ارسی، میلا مسافر، مهرنوش اشترانی
فرانکفورت: یسنا احمدی، محمود خلیلی
سوئد: سودابه اردوان، فرخ قهرمانی
انگلیس: شهاب شکوهی

اتریش: ماهی فرجاد

%d Bloggern gefällt das: